AMA на Reddit (Вопрос-ответ) с разработчиком Doomsaw.

Недавно самому говорливому разработчику Marvel Heroes задавали десятки вопросов (в основном, касающиеся почти уже прошедшей годовщины) пользователи Реддит: часть ответов приведу в этой теме, есил у кого будет желание, переведите все, но там не так уж мног оценного=) Приведу, на мой взгляд, наиболее интересные. +вольно донесу смысл на русском.

https://www.reddit.co…on_epic_twelve/

 

Q: Will Fortune Card Mark 2+ drop?

A: Unlikely — the only reason Mark 1 drops is so people have access to the Bovine Sector recipe.

 

  • Будут ли падать другие карты фортуны, помимо №1?
  • Нет — даже первые сейчас падают только потому, что разработчики хотят дать возможность игрокам выбить бесплатно рецепт на крафт портала в Коровий сектор.

 

Q: Can we see more terminals, especially for enemies without dedicated terminals?

A: We will definitely see more terminals and One-Shots (and Endless Dungeon), but not everyone will get their own terminal. We will be making a max level story by end of year, which will help a ton.

 

  • Будут ли новые терминалы, особенно с противниками, не встречающимися в других терминалах?
  • Конечно, мы увидим много новых терминалов и Ван-шотов(и бесконечное подземелье), то не для всех противников будет отдельный терминал К концу года разовьем сюжет по-максимуму.

 

Q: Madame Hydra added as a mini boss?

A: I will ask if this can be done or if there is a reason we cannot. Sounds very fair.

 

  • Будет ли Мадам Гидра добавлена как мини-босс?
  • Я узнаю, можно ли.

 

Q: Unstables tradeable?

A: Unstable Molecules will never be tradeable?

 

  • Будут ли Нестабильные молекулы передаваемыми?
  • Нет

 

Q: Various crafting quality of life improvements?

A: Yes, we’ve made a ton since launch and will continue making quality of life improvements to crafting whenever possible. There are many interesting suggestions on the table, especially with regards to making crafting ingredients more useful and user-friendly. Definitely.

 

  • Будет ли упрощение процесса крафта?
  • Да, мы уже сделали 100500 улучшений в этом направлении. Есть много интересных идей, позволяющий сделать процесса крафта более полезным и удобным.

 

Q: Can we expect a stat review? (Power Duration, Attack Speed, Brutal)

A: We review stats on a constant basis, as well as interactions between powers. If we think something should be changed, we change it. Every stat is carefully balanced and every item and power has a carefully tuned «budget». The skill of the player comes in when they decide how to find smart synergies between different types of stat interactions. There is a wide variance in how well this is done on a player by player basis. It’s very interesting when we review the items raiders are using or PVP players are using, for example.

 

  •  Можем ожидать переработки статов? (продолжительность действия способности, скорость атаки, брутал)
  • Мы постоянно оцениваем статистику и взаимодействие между статами. Если думаем, что нужно что-то  менять, то меняем. Каждый стат отбалансирован. Только с опытом игрок поймет, как по-умному заставить взаимодействовать существующие типы статов. + есть разница от игрока к игроку, а также между рейдами и ПвП.

 

Q: Any plans to make Bovineheim and Bovine Sector sexier?

A: There weren’t specific plans, but it’s something we should do and I will consider that question a good reminder.

 

  • Есть планы сделать коровник и Бовинхейм привлекательней?
  • Особо планов не было, но будем считать этот вопрос напоминанием о такой проблеме.

 

Q: Crafting / economy review in the future?

A: Yes, we definitely keep an eye on the economy, although we don’t try to directly impact it. We try to make decisions for the solo players most of the time and provide quality of life for players who want to trade (such as the new trade window). It’s interesting that Blessings are the trade currency, which wasn’t intended, but we have nothing against it.

 

  • Будет ли переработка крафтинга и экономики?
  • Да, мы следим за экономикой, но стараемся не влиять напрямую. Оцениваем со стороны и соло-игроков, и торгашей ( к примеру, сделали новую систему трейда). Вообще, интересно, что игроки барыжат благословениями, мы это не планирвоали, но и не имеем ничего против.

 

Q: Any plans to adjust random boxes, particularly Ghost Boxes?

A: We did not have specific plans to do so, but it’s definitely worth looking into and probably reasonable.

 

  • Есть планы переработать рандомные коробки, в частности, Гост боксы (от Clea)
  • Планов не было, но пересмотреть стоит.

 

Q:A couple of weeks ago, someone mentioned the idea of changing how costumes work. Instead of them being an item you slot in your character sheet, they would be permanent unlocks that you could select from a drop-down menu. This would obviously be a pretty major change to a pretty important system.

Any real chance something like that might happen? Taking stats off of costumes and thus making them easier to collect / switch / etc?

 

A:We would very much like this happen.

We’ve done mockups of the UI for it, but there are some significant issues that need to be worked out first. (Example: Some people have two copies of a costume with different cores).

 

  • Была предложена идея изменить систему костюмов, чтобы можно было их выбирать из выпадающего меню в любой момент (если они разблокированы). Как насчет такого? Пример (

     

    blue_zps26234e36.jpg

     

  • Мы были бы рады, если такое будет сделано. Есть наработки, но есть и ряд проблем (пример — у игроков есть по 2 одинаковых костюма, но с разными ядрами в них)

Q:Any news on the rumoured ‘Marvel Heroes Mobile App’?

 

A:This is something we want to do and one person is doing some very early investigative work into it.

It’s not something that is official or will be official for at least a year.

 

  • Есть новости по мобильному приложению?
  • Есть то, что мы хотели-бы сделать, но есть только очень мелкие наработки. ничего официального не будет в этом году.

Q:Is there any update on Namor? Black Panther can’t be the only King in the game!

A:Namor is not currently allowed to be used by Marvel, but that may change someday.

 

  • Есть новости по Нэмору?
  • Права на Нэмора не принадлежат Марвел, но все может измениться. (От меня — вроде как права вернули уже, то разрабы не в теме)

 

Q:Can we get a precise description of the decision tree an individual loot roll receives?

For example, it has been detailed by the devs several times that every item has a chance to roll from any character, up to a unique, with decreasing probability on the level of rarity. The only two exceptions that govern this rule are Villain/Terminal Boss specific loot drops, where these individual items are added to the loot table and that whatever hero/character you are playing on at the time of the loot drop, has a ~9/10 chance that the item that drops will be usable by that hero/character.

My question is to the order of operation; is the 90% chance that the item is usable, taken first? When is the item slot roll (ring, insignia, slot 1-5, etc) determined in this sequence? At what point is the RiF/SiF taken into account? How are the hero specific uniques rolled against the chance of an any hero unique for the same slot?

I am not asking for percentages, but would like a little window into understanding why RNGesus blessed me with, for example, so many Slot 3 items, etc.

 

A:

 

The guy who programmed the loot code gave this description awhile back and I will try to dig it up.

The gear slot (1-5) decision is made before rarity.

Rings, artifacts, relics, etc. are all on their own separate loot rolls and are not affected by items on the slot 1-5 loot rolls.

So:

  • Item Drops
  • Slot is rolled
  • Rarity is rolled (influenced by Rare Item Find)
  • Chance to be for your hero is rolled (9:1 ratio)

That’s a synapses. I will answer more specifics if you like.

 

  • Как идет расчет выпадения шмота, какую роль играет Rif и  Sif?
  • Для выпадающей шмотки первоначально рандомно выбирается слот. Кольца, арты, релики и пр. имеют свои ролы на выпадение.
  • После расчета слота идет расчет редкости (зависит от RIF), затем идет расчет героя (9:1, что шмот будет на твоего героя). Это в общих чертах.

 

Q:Flying powers are a huge part of heroes. Spider-Man webslings everywhere, Iron Man flies and Ghost Rider rides everywhere, and so fourth.

Will flying powers ever get a set key, and cost no spirit, ever? Sure Ghost Riders bike does some damage, but for those powers you’re not using them to do damage, but get around/look cool.

No one will put points into them either, so how about a set speed for flying powers?

A:There probably won’t be massive changes to these powers, but the feedback is worthwhile and this topic gets discussed fairly often.

 

  • Будут ли изменения в способках для перемещения (полет, мотоциклы и пр.)
  • Особых изменений не будет, но идеи по этим способностя нам предлагают часто.

Q:After all the heroes have had their level 52 reviews, will they ever get new powers?

 

1000% absolutely.

A:We just gave Emma and Deadpool new powers and Squirrel Girl got some new powers and there are dozens of new powers we are planning independent of the level 52 process.

 

  • Когда все герои получат свою переработку на 52 левела, будут ли добавляться героям новые способки?
  • 1000% точно. Новые способки для Эммы и Дедпула, а также Белки, плюс планируем еще 100500 способок.

 

Q:is dr.doom going to be playable this year or next year?

A:Next year.

 

  • Дум будет играбельным в этом году или следующем?
  • В следующем.

QAny chance for a button to organize Inventory or STASH? Separating different types of items with ease would be wonderful and it doesn’t seem like it’d be that difficult to add.

A:

 

The UI team would really like to do this.

It’s reasonably complicated and requires a lot of decisions or a new UI element to allow players to select, so it’s not something that would be done in the next few weeks, but probably within a year.

 

  • Будет возможность сортировать инвентарь автоматически?
  • Да, наша команда думает над подобным. Но это довольно сложно, поэтому не будет сделано в ближайшие несколько недель.

 

Q: Actual question: how is work coming on X-23 and Beast? Will we see them by the end of the year?

A:

We will probably see X-23 by the end of this year (her design is cool and different from Wolverine).

Beast will be next year, but not this year.

 

  • Как проходит работа над Зверем и Х-23?
  • Расчитываем Х-23 к концу года (она выглядит круто и не похожа на Росомаху). зверь будет в следующем году.

Q:I know he’s way too OP to be implemented in any video game (let alone Marvel Heroes) but if you could add The Sentry to the game, what kind of powers would you like to see him have?

A:

 

We will probably add him. This game will be going on for many years and eventually we’ll have to add him.

He will have «Ares rip» as his only power.

 

  • Добавите ли вы в игру Часового? Какие способки у него будут?
  • Возможно, добавим. Игра будет существовать еще много лет, так что когда-нибудь добавим. Будет одна способность «Арес, покойся с миром»

Q:Who is going to be the hero after Star Lord?

A:can’t say quite yet, waiting on final word.

 

  • Кто выйдет после Старлорда?
  • Не можем сказать, ожидаем подтверждения.

Q:With the release of » Bring on the bad guys pack » it seems like you guys planned far in advance.There was mention of Juggernaut getting the «Momentum mechanic», can you tell us of any more new mechanic coming with these future heroes ?

 

A:I will save the mechanics of upcoming guys for a future interview or AMA or panel or forum post, since it can be pretty extensive.

We do have unique mechanics for Magneto, Juggernaut, Star-Lord and Venom planned.

Nova also has some fairly unique stuff and Rogue of course has a very unique mechanic.

 

  • Будут ли уникальные механики у запланированных на ближайшее время героев?
  • Я сохраню информацию о новых героях до будующих интервиью. Мы делаем уникальные механики дял Магнето, джаггернаута, Старлорда и Венома. У Новы есть некие особенные фишки и, конечно, шельма имеет очень уникальную механику.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *